Samen verantwoordelijk voor een schone club!

Door:
Aangepast: 13 september, 2019

Afgelopen week is het seizoen weer gestart en dat betekent dat onze accommodatie weer iedere dag bezet is en intensief gebruikt wordt.

Met zoveel mensen wekelijks over de vloer ontkom je er niet aan dat er vervuiling optreedt en er dus tussendoor grondig moet worden schoongemaakt. Gelukkig hebben we een aantal vrijwilligers die op wekelijkse basis het ‘grote’ schoonmaakwerk doen zodat we onze leden en gasten in een schone omgeving welkom kunnen heten.

Maar dat ontheft niemand van zijn of haar verantwoordelijkheid zijn eigen rommel op te ruimen en of dat van een ander op te ruimen.

Het aantal lege flesjes, chipszakjes en snoeppapiertjes op en rond de velden na een wedstrijddag is haast niet te tellen. Op veel plaatsen staan prullenbakken. Gebruik ze ajb. Ook als dat ene lege chipszakje niet van jou is zal niemand het erg vinden als je deze even opruimt. Het spreekt vanzelf dat het dan ook gaat om de kleedkamers en toiletten.

Bijzonder punt van aandacht is de keuken. Op wedstrijddagen kun je worden ingeroosterd voor een keukendienst. Behalve het bakken van snacks en het maken van tosti’s ben je ook verantwoordelijk voor het schoonhouden van de keuken. Zorg aan het einde van je dienst dat je de keuken netjes achterlaat. Dat de vloer is geveegd, het tosti ijzer schoon is en de afwas is gedaan. Over het algemeen wordt dit gelukkig goed opgepakt.

Op momenten dat er geen keukendienst aanwezig is zien we het helaas te vaak mis gaan. Daarom een dringend verzoek om bij gebruik van de keuken(apparatuur) deze opgeruimd en schoon achter te laten en niet de gebruiker na jou te frustreren met een vies werkblad, vloer of berg afwas.

Samen zijn we verantwoordelijk voor een schone club!

We rekenen op jullie medewerking in het komende seizoen.

Namens de Barcommissie en onze schoonmaakvrijwilligers,

Arjen Veenema